Content en communicatiemiddelen

Communicatie

  1. Fietsplan
  2. >
  3. Communicatie
  4. >
  5. Content en communicatiemiddelen

Fietsverhalen

Van fietsers, door fietsers: dat maakt de Fietsers- bond zo bijzonder. We spreken veel fietsers in interviews en Fietscafés en op social media. We vragen ze op te komen voor de belangen van fietsers, zodat nog meer mensen fietsgeluk ervaren. En dat doen ze! Vele fietsers tekenen onze petities, sturen een brief naar hun gemeente of plakken stickers op gevaarlijke paaltjes op het fietspad. Dat maakt het werk van de Fietsersbond meer zichtbaar en moet uiteindelijk bijdragen aan de groei van het aantal leden.

Verleiden

Ons uitgebreide netwerk in de fietsindustrie, de politiek en het onderzoek dat we doen, levert ook veel informatie over fietsen. Al deze content verspreiden we via diverse communicatiekanalen en -middelen om zo nog meer fietsers te bereiken.

Aan de hand van de bezoekcijfers van de site, de prestaties van de Fietsflits en rapporten uit SharpSpring analyseren we doorlopend of wat we publiceren aanslaat en converteert. Zo groeide onze tweewekelijkse digitale nieuwsbrief vorig jaar van 50.000 naar bijna 70.000 abonnees. Onze website trekt bijna 2 miljoen bezoekers per jaar. Het uiteindelijke doel is fietsers te verleiden lid te worden van de Fietsersbond, hen aan ons te binden en aan te zetten tot actie.

Beoogde resultaten:

  • Publicatie van vier nummers van de Vogelvrije Fietser, zowel in print als digitaal.
  • Uitwerking van een nieuwe strategie om met onze content zoveel mogelijk fietsers te bereiken.
  • Verzending van 26 edities van de Fietsflits aan 70.000 abonnees.
  • Productie en plaatsing van nieuwe content, zodat Fietsersbond.nl meer dan 2,1 miljoen bezoekers trekt.

Terug naar Communicatie

Bekijk de overige projecten over Communicatie